آموزش فعال کردن تایید دو مرحله ای واتساپ و اینستاگرام
آموزش فعال کردن تایید دو مرحله ای واتساپ و اینستاگرام
آموزش فعال کردن تایید دو مرحله ای واتساپ و اینستاگرام

تایید دو مرحله ای اینستاگرام: چگونه تایید دو مرحله ای اینستاگرام را فعال کنیم

اینستاگرام (Instagram) یکی از اپلیکیشن‌های بسیار پرطرفدار و پرمخاطب در جهان و متعلق به شرکت فیس بوک است. این برنامه از سال 2016 امکان فعال‌سازی احراز هویت دو مرحله‌ای را فراهم کرده است. برای تایید دو مرحله ای اینستا لازم است ابتدا وارد اکانت اینستاگرام خود شوید. سپس وارد صفحه‌ی اصلی اکانت خود شده و از طریق سه خط گوشه‌ی بالای صفحه، وارد بخش تنظیمات (Setting) شوید. به این ترتیب تایید دو مرحله ای اینستا گرام به صورت زیر است:

  • ورود به اینستاگرام
  • باز کردن تنظیمات
  • انتخاب گزینه‌ی امنیت (Security)
  • انتخاب گزینه‌ی احراز هویت دو عاملی (Two-Factor Authentication) که در این قسمت می‌توانید روش دریافت کد احراز هویت خود را انتخاب کنید.

 

 

چگونه تایید دو مرحله ای اینستاگرام را فعال کنیم: گزینه اول راه‌اندازی تایید دو مرحله‌ای

با انتخاب گزینه‌ی پیام متنی (Text Message) و وارد کردن شماره تلفن به همراه کد کشور خود، کد تایید از طریق پیامک برای شما ارسال خواهد شد. با وارد کردن کد دریافتی در بخش ورود کد (Enter Code) پیغامی مبنی بر فعال شدن تایید دو مرحله‌ ای اینستاگرام برای شما نمایش داده خواهد شد. در انتها نیز دکمه‌ی Done را لمس کنید.

پس از این مرحله اینستاگرام چند کد امنیتی یا به اصطلاح کد پشتیبان برای شما نمایش می‌دهد تا در شرایط خاص از آنها استفاده کنید. شما می‌توانید این کدها کپی و در جای دیگری ذخیره کنید و یا با لمس گزینه‌ی اسکرین شات (Take Screenshot) از این کدها عکس بگیرید تا در صورت لزوم از آنها استفاده کنید.

 

 

 

 

 

 

چگونه تایید دو مرحله ای اینستاگرام را غیر فعال کنیم

همانطور که گفتیم تایید دو مرحله ای اینستا گرام باعث امنیت بیشتر حساب کاربری شما می‌شود اما اگر به هر دلیلی از ایجاد تایید دو مرحله ای اینستا صرفنظر کرده‌اید، می‌توانید مراحل زیر را برای غیرفعالسازی آن دنبال کنید:

  1. وارد تنظیمات در پروفایل اینستاگرام خود شوید.
  2. از بخش Security گزینه‌ی Two-Factoe Authentication را انتخاب کنید.
  3. اگر گزینه‌های text message یا Authentication App فعال بود، روی آنها ضربه بزنید.
  4. در نهایت گزینه‌ی Remove را انتخاب کنید.

رفع مشکل رمز دو مرحله ای اینستاگرام

همانطور که گفتیم با فعالسازی احراز هویت دو مرحله ای اینستاگرام باید هنگام ورود به برنامه، رمز عبور احراز هویت خود را وارد کنید اما در صورت فراموش کردن رمز چکار باید کرد و روش رفع مشکل رمز دو مرحله ای اینستاگرام چیست؟ شما می‌توانید برای بازیابی کد دو مرحله ای اینستاگرام اقدام کنید. برای این کار چند روش وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

اگر برای اکانت اینستاگرام خود، آدرس ایمیل وارد کرده‌اید، شما می‌توانید با انتخاب بخش فراموش رمز، بخواهید که کد به آدرس ایمیل شما ارسال شود.

 

 

تایید دو مرحله ای واتساپ در ایفون و اندروید

اپلیکیشن واتس اپ (Whatsapp) رمزگذاری سرتاسری (end-to-end encryption) و احراز هویت دومرحله ای را برای جلوگیری از جاسوسی ایجاد کرده است. تنظیمات تایید دو مرحله‌ ای واتساپ بسیار آسان است. البته لازم به ذکر است تایید دو مرحله ای واتساپ در ایفون و اندروید مشابه است. برای این کار می‌توانید مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا به تنظیمات (Setting) و سپس حساب کاربری (Account) وارد شوید.
  • گزینه‌ی تایید دو مرحله‌ای (Two-step Verification) را انتخاب کنید.
  • روی گزینه‌ی Enable در صفحه‌ی باز شده ضربه بزنید.
  • واتس اپ از شما می‌خواهد یک پین شش رقمی وارد کنید تا در زمان ثبت شماره تلفن خود به آن نیاز خواهید داشت. در مرحله‌ی بعد این پین را یک بار دیگر نیز باید وارد کنید.
  • وارد کردن آدرس ایمیل برای حساب کاربری خود تا در صورت فراموش کردن پین شش رقمی و امنیت حساب کاربری خود بتوانید رمز جدیدی برای آن بازنشانی کنید. (با لمس گزینه‌ی Skip می‌توانید از این مرحله بگذرید).

 

احراز هویت دو عاملی: روشی برای افزایش امنیت شبکه‌های اجتماعی

کلاهبرداری‌های اینترنتی و هک شدن یکی از کابوس‌های امنیتی برای هرکسی می‌تواند باشد. شما برای امنیت اکانت‌های خود چه کاری انجام می‌دهید؟ برخی از افراد به صورت دوره‌ای رمزهای خود را تغییر می‌دهند اما این تقریبا روشی ناکارآمد است چرا که هکرها با روش‌های مختلف به راحتی می‌توانند به این رمزها دسترسی پیدا کنند. آنچه که به آن نیاز داریم راه دیگر برای تایید هویت خودمان است. به این خاطر است که بسیاری از سرویس‌های اینترنتی که تعدادی از آنها هک شدن را نیز تجربه کرده‌اند، احراز هویت دو عاملی یا همان تایید دو مرحله ای را ارائه می‌کنند.

به طور کلی سه عامل برای تایید اعتبار شناخته شده است: چیزی که می‌دانید (مانند یک پسورد یا رمز)، چیزی که دارید (مانند یک سیستم یا تلفن همراه) و چیزی که شما هستید (مانند اثرانگشت). تایید دو عاملی به این معنی است که شما از دو عامل برای احراز هویت خود استفاده می‌کنید. اگرچه گوشی‌های هوشمند دارای اسکنرهای بیومتریک اثر انگشت و شبکیه و یا حتی تشخیص چهره هستند اما در بیشتر موارد احراز هویت تنها یک کد عددی است. به این ترتیب تایید دو مرحله‌ای می‌تواند روش خوبی برای افزایش امنیت برنامه‌های مختلف از جمله اینستاگرام باشد که در این مطلب در مورد آن توضیح دادیم.

تماس و مشاوره رایگان
ساخت تصویر با هوش مصنوعی

ساخت تصویر با هوش مصنوعی

مشاهده
لیست مواردی که باید در باعث میشه هیچ وقت کسب و کارت زمین نخوره

لیست مواردی که باید در باعث میشه هیچ وقت کسب و کارت زمین نخوره

مشاهده
30 سوال برای افزایش تعامل پیج پزشکان

30 سوال برای افزایش تعامل پیج پزشکان

مشاهده
آموزش فعال کردن تایید دو مرحله ای واتساپ و اینستاگرام

آموزش فعال کردن تایید دو مرحله ای واتساپ و اینستاگرام

مشاهده

شیراز- خیابان قصردشت - اول رحمت آباد

شماره پشتیبانی : 07191009194